Wednesday, July 1, 2015

Tiga tahun bersama Astro AWANI, Berita Segenap Dimensi!


Diam tak diam, sudah tiga tahun menjadi wartawan penyiaran di saluran berita nombor satu di Malaysia, Astro AWANI, 501.

Kini sudah masanya, aku mencari nafas baru meskipun sudah selesa dan bahagia di bawah syarikat Astro ini. Banyak pengalaman yang aku perolehi terutamanya apabila diberi kepercayaan untuk menjadi pembaca berita untuk Buletin AWANI.

Memang hati berat hendak meninggalkan sahabat-sahabat di AWANI, tetapi hidup mesti diteruskan dan pilihan telah pun dibuat.

Aku amat berterima kaseh dengan Encik Suhaimi Sulaiman dan Encik Norazam Shairi yang memberi peluang untuk aku menjejakkan kaki menjadi sebahagian daripada keluarga awani. Kini Cik Mi pun sudah tiada dan aku harap penggantinya Encik Razak Chik akan meneruskan legasi untuk menerajui AWANI dengan jayanya.

Di AWANI, meskipun berbeza department tetapi kami semuanya mesra dan bersatu. Dari newsdesk, Cameraman,  newscutter, MCR, PCR, Admin dan maintainance. Semuanya baik-baik belaka.

Aku doakan saluran ini akan terus mengungguli berita tergempar dan terus berkembang.

Dah... jangan sedih-sedih. Meh nak kongsi gambar-gambar di hari terakhir.

Ini tiga sahabat yang selalu berada di saat jatuh bangun aku!





Dari kiri Adlee Kini Trending, dan Shark Bisnes.

Hana Ismail yang sentiasa senyum dan gembira.

Bersama Ashwad Ismail serta kak Zara Hunny Make up Artist.
Tiba-tiba Faizal Tahir datang plak saat aku nak last day ni!

Team malam yang happening.One Newsroom!
Kak Zara yang sporting

Ini dia director Adam dan Alya PCR!

Kak Nisa Kasnoon yang sentiasa sedia membantu.

Geng PCR dan pilot!

Cameraman dan Newscutter Astro AWANI.

Family di AWANI.



Melissa Ong

Zef OE Bisnes

Cik Kamarul Bahrin



Grafix team yang hebat!



MCR!

Abang Nazam Stone IE

Sulin dan Hafiz

Ranjit, AK dan Israr




5 comments:

  1. pasti akan merindui astro awani kan lepas ni..

    ReplyDelete
  2. Pasni takde dah nmpak muka beeha dekat tv...

    ReplyDelete
  3. beeha tukar keje mana lak??
    tak leh tgk beeha lg kat awani...

    ReplyDelete
  4. GAMBAR acik kerol pun ada hihihi

    ReplyDelete

Copyright © Celoteh Beeha Designed by azhafizah.com